Weerribben-Wieden

    Loading...

    MarketingOost had als doel om meer leads te genereren voor overnachtingen en reserveringen voor de bootverhuur in de regio Weerribben-Wieden. Onze SEA-specialisten en contentmarketeers creëerden een campagne die in de zomer van 2022 live ging. 

    CUSTOM CASES (29).png

    Hoe pakten we dit aan?

    Vanaf het begin van de campagne stonden de doelen van de campagne centraal: leads genereren voor overnachtingen en reserveringen voor de bootverhuur in de regio Weerribben-Wieden. Iedere keuze die we maakten, maakten we met deze kennis. De campagne werd ingezet via verschillende kanalen, waaronder Google Ads en Facebook Ads.

    SEA (Google Ads)

    We begonnen met een analyse van het vraagstuk dat er ligt: wat is de doelgroep, waar bevindt deze zich en hoe kunnen we die het beste aanspreken? Voor deze campagne bleek dat een Google Search campagne te zijn. We besloten om eerst de campagne gericht op reserveringen van de bootverhuur live te zetten. Hierbij hebben we een splitsing gemaakt tussen:

    • internetgebruikers uit Nederland met “Giethoorn” of “Weerribben-Wieden” in de zoekterm,
    • internetgebruikers in of in de buurt van Giethoorn/Weerribben-Wieden en
    • internetgebruikers die interesse hebben getoond in Giethoorn of Weerribben-Wieden in combinatie met het zoekthema “bootje huren”. 

    Na het analyseren van de data optimaliseerden we de juiste factoren om de kosten per conversie zo laag mogelijk te krijgen. Voor MarketingOost betekende dit dat ze een marge hadden op de bootverhuur reserveringen. Het extra budget dat hierbij vrij kwam, kon worden ingezet om clicks naar lokale ondernemers te genereren. 

    IG + LI Format  Case.jpg

    Instagram en Facebook Ads

    De social media campagne voor Weerribben-Wieden begon eveneens met het instellen van de relevante doelgroep. Voor bootverhuur werden interesses als bootsporten, natuur, toerisme en boten ingesteld. Voor overnachten werd er getarget op personen met interesses als vakanties, bungalow, vakantiehuis en kamperen. De campagne richtte zich op heel Nederland. 

    Onze contentmarketeer creëerde relevante social posts voor zowel Facebook als Instagram. Hier werden passende afbeeldingen en een call-to-action gebruikt, om de doelgroep zoveel mogelijk aan te spreken en het aantal clicks te vergroten. 

    Gedurende de campagne werden de social advertenties geanalyseerd en bijgestuurd om zoveel mogelijk clicks en bereik te genereren. Uiteindelijk werden de statistieken van de advertenties gedeeld en geëvalueerd met MarketingOost. 

    Wat was het resultaat?

    Na de eerste maand van adverteren via Google Search Ads kwamen we op een CPA van €3,45. Dit was winstgevend maar we zouden geen Flamingos zijn als we niet alles uit de campagne zouden willen halen. Na deze eerste maand zagen we mogelijkheden in een bepaalde campagne. We hebben deze uitgebouwd en geoptimaliseerd en Google heldere data voorgeschoteld. Zo behaalden we in de tweede maand een CPA van €2,09 en met de verdere optimalisaties hebben we in de derde maand een CPA van €0,85 bewerkstelligt, erg mooie resultaten waarbij we over de looptijd een gemiddelde CPA van €1,79 hadden.

    Wat betreft Facebook en Instagram Ads werden er veel clicks gegenereerd, met prima CPC's tussen de €0,17 en €0,21 per click. Naast een grote hoeveelheid clicks resulteerden de advertenties eveneens in een groot bereik en een hoog aantal weergaven. Dat is mooi meegenomen wat betreft de branding en bekendheid van de Weerribben-Wieden. Ook zorgden de social media posts voor honderden opmerkingen en likes, en tientallen deelacties. Dit bevorderde de prestaties van de posts en zorgde voor extra volgers op de betreffende social media pagina’s. 

    Door deze goede resultaten was MarketingOost in staat om met de gegenereerde marge lokale ondernemers te voorzien van extra verkeer. 

    Dit vind je misschien ook interessant

    Wil jij ook knallen met een campagne?
    Laten we dan samenwerken!


    Blue Flamingos © 2024 |Sitemap