Weflycheap
Weflycheap heeft meer dan 200.000 abonnees, 20.000 bezoekers per dag, 380.000 Facebook fans en 20.000 app gebruikers. Het is één van de populairste reisplatforms van Nederland en België. Elk jaar vinden ruim 20.000 mensen hun vakantie via weflycheap.
Het ontstaan van weflycheap
Weflycheap is in 2014 ontstaan uit een gezamenlijke passie voor reizen van Ruud en Eelko. Na jarenlang samen de hele wereld rondgereisd te hebben on a budget wilden ze hun kennis en ervaring delen in een blog. Dit bleek een schot in de roos.
Binnen een jaar had weflycheap een vaste schare fans opgebouwd en bouwde het merk steeds meer aan bekendheid. Door slimme inzet van PR, marketing en social advertising groeide de website vanaf dag één hard.
Development en marketing
Weflycheap groeide en het team groeide mee. Sinds 2017 heeft weflycheap een eigen development team. Dit team richt zich op het maken van gave features waardoor bezoekers nog gemakkelijker hun ideale vakantie vinden.
Sindsdien is er gewerkt aan een eigen native app, waar de beste deal van de dag wordt weergegeven. Ook is het mogelijk om de beste deals in een oogopslag te zien in de wereldkaart. Dezelfde wereldkaart is te vinden op de website. De developers hebben ook gewerkt aan uitgebreide zoekfilters op de website waardoor bezoekers makkelijk hun droomvakantie vinden. Door de filters bepaalde eigenschappen mee te geven, wordt een goede werking hiervan gegarandeerd. Zo worden de filters bijvoorbeeld opgeslagen in de URL. Na het refreshen zijn de filters nog steeds toegepast.
Ook op gebied van SEO en SEA wordt het platform geoptimaliseerd. De SEO marketeers voeren regelmatig analyses uit, waardoor kansen worden gespot. De contentmarketeers schrijven scherpe SEO-geoptimaliseerde teksten op basis van de analyses van de SEO marketeers. Deze samenwerkingen resulteren in mooie resultaten in Google.
Automatisering en algoritmes
Door rechtstreekse koppelingen met touroperators kunnen wij door slimme algoritmes de beste selecties maken waarbij prijs en kwaliteit voorop staan. Een gedeelte van de vakantiedeals is geautomatiseerd. De prijzen van de geautomatiseerde deals worden automatisch opgehaald en bijgewerkt. Hierdoor heeft de bezoeker nóg meer om uit te kiezen.
Weflycheap als speeltuin
Weflycheap is het eerste bedrijf van Ruud en Eelko. Toen de omzet van weflycheap letterlijk daalde naar €0 door de pandemie, werd de omslag gemaakt van affiliate website in de reisbranche naar professioneel webbureau.
Weflycheap is nu een van de projecten die Blue Flamingos in eigen beheer heeft. Weflycheap vormt de ideale speeltuin om de nieuwste marketingtechnieken en software tools te proberen. Op deze manier blijven we altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en hebben we concrete ervaring met de tools die we implementeren voor onze klanten.