Zakelijk Op de Heuvelrug

    Loading...

    Zakelijk Op de Heuvelrug valt onder de overkoepelende organisatie Op de Heuvelrug. Zakelijk Op de Heuvelrug zet zich in om de prachtige zakelijke locaties in de regio in de schijnwerpers te zetten. En terecht, want de Utrechtse Heuvelrug heeft veel te bieden. Dankzij verschillende samenwerkingen groeit de naamsbekendheid van de Utrechtse Heuvelrug als zakelijke bestemming. 

    Zakelijk Op de Heuvelrug header.png

    SEO scan

    Vanuit de behoefte van Zakelijk Op de Heuvelrug om de website beter te laten ranken in Google, voerden we een SEO scan uit. In deze SEO scan namen we verschillende SEO onderdelen mee, zoals een zoekwoordanalyse, technische SEO, Core Web Vitals en advies over linkbuilding. 

    Hoe pakten we dit aan?

    De SEO scan liet zien waar kansen lagen om te groeien. Maar om daadwerkelijk te groeien, moet er actie ondernomen worden. Daarom gingen we aan de slag!

    Actieplan opstellen

    Voordat we aan de slag gingen, maakten we een actieplan. We zagen dat er veel kansen lagen op gebied van contentmarketing. Daarom besloten we om eerst aan dat SEO onderdeel te sleutelen. SEO teksten kunnen namelijk helpen om te gaan ranken op bepaalde keywords. Zodra we een concept van het actieplan hadden opgesteld, bespraken we dit met Zakelijk Op de Heuvelrug. We vroegen hen om aan te geven welke zoekwoorden volgens hun prioriteit hadden om op te ranken. Op basis daarvan deelden we de keywords op in verschillende categorieën, namelijk prioriteit 1 t/m prioriteit 4. Aan de hand van deze prioriteiten stelden we het definitieve actieplan op. 

    Inrichten van monitoringstool

    Het doel is om het domein van Zakelijk Op de Heuvelrug beter te laten ranken in Google. Maar om dit daadwerkelijk te kunnen meten, is het van groot belang om een monitoringstool in te richten. De juiste tools helpen met het genereren van rapportages en om deze rapportages vervolgens om te zetten in learnings. Hierdoor zitten we altijd kort op de bal en houden we gemakkelijk het proces nauwlettend in de gaten.

    SEO content schrijven en bestaande pagina’s optimaliseren

    Na het opstellen van het actieplan en het inrichten van de monitoringstool, konden we daadwerkelijk beginnen met het schrijven van content. Naast het schrijven van nieuwe pagina’s, optimaliseerden we ook bestaande pagina’s waarvan we dachten dat er kansen lagen. 

    We hielden in een gedeeld document de status bij van de pagina’s. We maakten daarbij onderscheid in vier verschillende statussen:

    1. To do
    2. Mee bezig
    3. Checken
    4. Akkoord

    Deze manier geeft ons inzicht in welke pagina’s nog geschreven moeten worden en onze contactpersonen van Zakelijk Op de Heuvelrug weten welke pagina’s gecheckt kunnen worden. Is de pagina gecheckt en eventuele feedback verwerkt? Dan kan de pagina op akkoord. We noteren altijd de datum waarop een pagina live is gegaan of wanneer hij is aangepast. Hierdoor kunnen we namelijk goed monitoren wat de pagina doet. 

    Contentmarketing is een ding, maar SEO bestaat uit nog veel meer factoren. Daarom adviseerden we Zakelijk Op de Heuvelrug ook op andere gebieden van SEO. Zo adviseerden we over linkbuilding, maar ook over technische SEO. 

    Monitoren

    Knettergoede resultaten is natuurlijk waar we het allemaal voor doen. Daarom houden we nauwlettend de resultaten in de gaten in de monitoringstool die we hebben ingericht. Wij, maar ook onze partners hebben onbeperkt toegang tot deze tool. Zo weten we allemaal hoe we er voor staan. Zitten we in de goede richting of moet er nog wat gesleuteld worden? Iedere twee weken bespraken we met Zakelijk Op de Heuvelrug de voortgang. Zo houden we de lijntjes kort en kunnen we onze partner echt meenemen door het gehele proces. Wat ons betreft dé werkwijze voor een betrokken samenwerking.

    Resultaat: een groei van 240%

    Na verloop van tijd begonnen de posities in Google al enigszins te stijgen. Maar tegen het einde van de samenwerking van veertien weken begon het werk echt zijn vruchten af te werpen. De geschreven pagina’s werden geïndexeerd door Google en begonnen ook nog eens te ranken. In veertien weken tijd realiseerden we met de geschreven pagina’s een groei van maar liefst 240% in de organische zoekresultaten.

    Zakelijk Op de Heuvelrug resultaten.png

    Ook meer organische bezoekers naar jouw website?
    Laten we dan samenwerken!
    Ellemijn.png


    Blue Flamingos © 2024 |Sitemap