E-mailmarketing in Zwolle

    Loading...

    Op zoek naar een bureau met kennis op het gebied van e-mailmarketing? Check snel verder!

    E-mailmarketing

    Wat is e-mailmarketing?

    Bij e-mailmarketing kun je denken aan alle verschillende vormen van marketing per e-mail. Bekende voorbeelden zijn informatieve of commerciële nieuwsbrieven. Daarnaast kun je ook denken aan automatisch e-mailcampagnes. 

    Op zoek naar extra conversies, hogere loyaliteit of nieuwe leads? Dan mag e-mailmarketing niet ontbreken in de algehele marketingstrategie. Wanneer je dit efficiënt inzet kan het een van de best converterende kanalen van je bedrijf worden. E-mailmarketing is niet simpelweg nieuwsbrieven versturen. Het is belangrijk om een goede strategie te hanteren. Hierbij pas je bijvoorbeeld personalisering toe of focus je op orderhistorie en klantbeleving.

    E-mailmarketing tools

    Er zijn tal van tools die enorm nuttig zijn voor e-mailmarketing. Het hangt af van de doelstellingen van je bedrijf welke tool voor jou geschikt is. Ga je voor nieuwe abonnees, extra sales, klantloyaliteit of klantretentie? Daarnaast is de ene e-mailmarketing tool gebruiksvriendelijker en goedkoper dan de ander. 

    Voorbeelden van mailing software zijn Spotler, HubSpot, MailChimp en Copernica. HubSpot is bijvoorbeeld een alomvattende marketingtool gekoppeld met andere softwaretools zoals CRM of CMS. De kosten hiervoor liggen logischerwijs hoger dan software als Spotler en MailChimp. Hieronder vind je een overzicht van verschillende e-mailmarketing tools.

    E-mailmarketing tools

    Huidige trends

    Benieuwd naar de laatste e-mailmarketing trends? We hebben ze voor je op een rijtje gezet. 

    • Interactieve content - Breid je informatieve e-mail uit met interactieve opties, zoals een korte quiz. Dit kan de leesconversie van je e-mails verhogen. 
    • Omnichannel - Laat meerdere kanalen zoals SEA, SEO en e-mailmarketing samenwerken. Dit wordt omnichannel genoemd. Klanten beperken zich niet langer alleen tot je website, maar ook tot apps en mailings. 
    • Gepersonaliseerde content - Veel bedrijven kiezen voor persoonlijke e-mails. Denk bijvoorbeeld aan een webwinkel die artikelen weergeeft die vergelijkbaar zijn met eerdere aankopen. Zorg er te allen tijde voor dat je de privacy van je klanten waarborgt. 
    • AI tools - Haal zoveel mogelijk uit de beschikbare data. Met AI tools hoef je je niet langer zorgen te maken over de beste verzendtijd van e-mails of een A/B-testing. AI tools kiezen voor jouw de meest relevante opties met best verwachte resultaten. 
    • Trendy templates - Overweeg om eens in de zoveel tijd, bijvoorbeeld om de paar jaar, je e-mailtemplate een upgrade te geven. De afgehaakte lezer win je terug en ook het technische gedeelte van je mail is weer helemaal bij.

    E-mailmarketing trends

    Laat e-mailmarketing uitbesteden

    Wil je je e-mailmarketing uitbesteden? Dan zal je dit veel tijd en energie besparen. Het opzetten van een e-mailmarketing strategie of het versturen van e-mails wordt namelijk uit handen genomen. 

    Het uitbesteden van e-mailmarketing kan verschillende doelen hebben. Wil je bijvoorbeeld leads verzamelen tijdens een campagne? Of wil je persoonlijke e-mails instellen? Laat e-mailmarketing uitbesteden om zeker te zijn van een professionele kijk naar deze belangrijke tak van online marketing.

    Blue Flamingos - hét e-mailmarketing bureau in Zwolle

    De experts van Blue Flamingos helpen je graag bij het opzetten van e-mailmarketing. Ons bureau zet zich dagelijks in voor diverse partners op het gebied van SEO, SEA, social media en e-mailmarketing. Voor de één zetten we een leadswervingscampagne op en de ander helpen we bij het opzetten van een gehele mailflow. 

    Neem vandaag nog contact op met ons e-mailmarketing bureau en informeer naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

    Wil jij vlammen op het gebied van e-mailmarketing? 🔥
    Laten we dan samenwerken!
    Ruud Raaijmakers


    Blue Flamingos © 2024 |Sitemap