TikTok marketing

    Loading...

    Ben je op zoek naar een bureau dat jou helpt met TikTok marketing? Maak kennis met de expertise van Blue Flamingos!

    De populaire app TikTok zit al sinds 2020 midden in een enorme groeispurt. Het is tegenwoordig veel meer dan een app met dansende jongeren. Een aantal bedrijven wagen zich al op het relatief nieuwe terrein van TikTok marketing. Voor veel bedrijven een goede stap denken wij, want TikTok biedt veel kansen. 

    TikTok app.jpg

    TikTok als marketing tool

    De statistieken liegen er niet om: de gebruikers van TikTok worden steeds ouder. De doelgroep 20 t/m 24 jaar heeft zich in 2022 zelfs bijna verdubbeld, ten opzichte van 2021. Ook het aantal gebruikers in andere leeftijdsgroepen steeg enorm. 

    Steeds meer bedrijven wagen zich in de wereld van TikTok. Een slimme stap, zijn wij van overtuigd. Als je het algoritme en alle mogelijkheden van TikTok hebt gekraakt, zit de app vol met kansen. Met TikTok marketing helpen wij bedrijven om zichtbaar te worden bij de juiste doelgroep binnen de TikTok community. 

    TikTok strategie

    TikTok marketing vraagt om een andere aanpak dan marketing voor bijvoorbeeld Instagram of Facebook. Een TikTok strategie ziet er logischerwijs daarom ook anders uit dan strategieën voor andere socialmediakanalen. De TikTok community heeft namelijk een andere behoefte dan gebruikers van de meeste andere kanalen. 

    Doelgroep & doelen vaststellen

    Een TikTok strategie schrijven we aan de hand van de doelstellingen van jouw organisatie. Wie is jouw doelgroep? Wil je vooral verkeer genereren? Of wil je bijvoorbeeld dat mensen jouw app installeren? Of ga juist voor bereik! Jouw doelen en doelgroep staan centraal in de TikTok strategie.

    Brainstormen over de content

    Vervolgens gaan we brainstormen. De vraag die centraal staat is welke content we gaan maken. Dit onderdeel ziet er anders uit dan bij andere socialmediakanalen. Content op TikTok is ruwer en echter. Ook denken we na over hoe we SEO op TikTok in gaan zetten. 

    Wie hebben we hierbij nodig?

    Zodra we in beeld hebben wat voor content we gaan maken, is het belangrijk om de juiste mensen hiervoor te benaderen. Gaan we samenwerken met influencers of hebben we andere mensen nodig voor de content?

    Consistentie = key

    Content gaat hand in hand met consistentie op TikTok. Een contentkalender mag daarom niet ontbreken. Een contentkalender geeft houvast om consistent te posten. Maak mensen verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat er regelmatig gepost wordt. 

    Adverteren op TikTok

    Haal alles uit de snelgroeiende app en kies ervoor om te adverteren op TikTok. Op TikTok kun je targeten op basis van verschillende variabelen, zoals locatie, leeftijd, interesses en gedrag. Adverteren op TikTok geeft jou dus de mogelijkheid om een specifieke doelgroep te bereiken. Het slimme algoritme van TikTok zorgt ervoor dat jouw content terecht komt bij de personen die hoogstwaarschijnlijk met jouw merk verbinden. 

    Dat content op TikTok anders is dan content op Instagram en andere socialmediakanalen, wordt ook hier weer bewezen. Zoals TikTok zelf zegt: ‘Don’t make ads. Make TikToks.’ Zorg dus voor creatieve TikToks waarmee je kan adverteren in plaats van keiharde ads. 

    Nadat je een advertentie op TikTok hebt geplaatst, zie je precies alle ins & outs van jouw ad. Op basis hiervan kun je waar nodig de advertentie aanpassen. 

    Blue Flamingos: het TikTok marketing bureau voor jou!

    TikTok biedt voor veel bedrijven mooie kansen. Hoewel TikTok steeds meer gebruikers kent, is de app voor sommige mensen nog nieuw. Adverteren op TikTok is nog niet erg populair, maar wordt steeds populairder. Begin nu en bereik jouw doelgroep via TikTok. Onze flamingo’s zijn in ieder geval fan en staan te springen om jou te helpen om TikTok als marketingtool in te zetten. 

    Wil jij profiteren van de kansen op TikTok? 🔥
    Laten we dan samenwerken!
    Ellemijn Dekker


    Blue Flamingos © 2024 |Sitemap